دانا پلاست

ساخت وبلاگ

موارد استفاده از دستکش يکبار مصرف در دوران کرونايي

با ورود شرايط اپيدمي در کشور، بسياري از مشاغل، از مشاغل پر خطر در انتقال اين ويروس شناخته شدند. در نظر گرفتن شرايط خاص براي اين مشاغل يکي از مهمترين راهکارها براي کنترل ، کاهش و از بين بردن ميزان انتقال اين ويروس خواهد بود. يکي از راهکارهاي پيشنهادي در اين راستا، استفاده از انواع دستکش ها مخصوصا دستکش يکبار مصرف مي باشد. اما چه مشاغلي بهتر است اقدام به استفاده از انواع دستکش ها نمايند:

  • بانک ها
  • مطب ها
  • نانوايي ها
  • داروخانه ها
  • آرايشگاه ها
  • مراکز درماني
  • سوپرمارکت ها
  • ميوه فروشي ها
  • انواع گيت هاي بازرسي
  • کادرهاي درماني در بيمارستان ها
  • جايگاه هاي سوخت (اعم از پمپ بنزين ها و پمپ گاز)
  • سازمان مسافربري خارج از شهري (اعم از قطار، اتوبوس، هواپيما و…)
  • سازمان مسافربري داخل شهري (اعم از اتوبوس واحد، مترو، تاکسي ها)
  • و بسياري از مشاغل ديگر …

اين استفاده به منزله ي عدم شست و شو و عدم رعايت ديگر پروتکل ها نخواهد بود. استفاده از دستکش يکبار مصرف و تعويض مکرر و کوتاه مدت آن پس از لمس اشياء و سطوح مختلف الزامي است. ضمناً رعايت نکات ديگر مانند شست و شو مداوم دست ها، رعايت فاصله گذاري هاي اجتماعي و استفاده از ماسک و شيلد محافظ صورت، مي تواند در مقابله با اين ويروس بسيار موثر واقع گردد. در مواردي که افراد مستقيما با پول نقد در ارتباط هستند، استفاده از اين دستکش ها شديدا بدليل اينکه از تماس مستقيم دست با اشياء و سطوح آلوده جلوگيري مي کند، پيشنهاد مي گردد. پول نقد از جمله مهمترين عامل در انتقال اين ويروس شناخته شده است. از اين جهت رعايت کليه پروتکل ها در مشاغلي که با افراد بسيار زياد و همچنين پول نقد در ارتباط است، کاملا ضروري و مهم خواهد بود.

 

تأثير دستکش يکبار مصرف بر عدم انتقال ويروس کرونا

چه موقع از دستکش استفاده کنيد

  • تميز کردن با پارچه ظرف هنگام پوشيدن دستکش.
  • هنگام تميز کردن و ضد عفوني کردن يا مراقبت از فردي که بيمار است از دستکش استفاده کنيد
  • هنگام نظافت
  • هنگامي که به طور مرتب خانه خود را تميز و ضد عفوني مي کنيد.

 

اقدامات احتياطي ذکر شده در برچسب محصول ضد عفوني کننده را دنبال کنيد ، که ممکن است شامل موارد زير باشد:

  • استفاده از دستکش (قابل استفاده مجدد يا يکبار مصرف)
  • با روشن کردن يک فن يا باز کردن يک پنجره براي ورود هواي تازه به اتاق تميز کردن ، تهويه خوبي داشته باشيد
  • دستان خود را پس از برداشتن دستکش بشوييد.
  • هنگام مراقبت از فردي که بيمار است
  • اگر از شخصي که در خانه يا در يک مرکز بهداشتي غير بهداشتي بيمار است مراقبت مي کنيد
  • هنگام تميز کردن و ضد عفوني كردن ناحيه اطراف فرد بيمار يا ساير سطوحي كه ممكن است در خانه لمس شود ، از دستكش هاي يك بار مصرف استفاده كنيد.
  • هنگام لمس يا تماس با خون ، مدفوع يا مايعات بدن ، مانند بزاق ، مخاط ، استفراغ و ادرار ، از دستکش يکبار مصرف استفاده کنيد.
  • پس از استفاده از دستکش يکبار مصرف ، آنها را در سطل آشغال سطر انداخته و بيرون بياندازيد. دستکش ها را ضد عفوني يا استفاده مجدد نکنيد.
  • دستان خود را پس از برداشتن دستکش بشوييد.
  • از راه هاي ديگر از خود محافظت کنيد
  • افرادي که براي حفظ فاصله اجتماعي در صف دور از هم ايستاده اند.
  • با فاصله گرفتن حداقل 6 فوت از ديگران از خود محافظت کنيد

 

COVID-19 يک ويروس تنفسي است و عمدتاً از طريق قطره هايي ايجاد مي شود که هنگام ابتلا به شخصي که سرفه ، عطسه يا صحبت مي کند آلوده است.

 

با اين کار مي توانيد از خود محافظت کنيد

 

فاصله اجتماعي (حداقل 6 فوت) از ديگران را حفظ کنيد

شستن دست ها با آب و صابون به مدت 20 ثانيه (يا استفاده از ضد عفوني کننده دست با حداقل 60? الکل) در زمان هاي مهم

تمرين اقدامات پيشگيرانه روزمره

 

 

راهنماي خريد جامع دستکش هاي يکبار مصرف

 

بسته به وظيفه يا حرفه خود ممکن است دستکش بخريد. به عنوان مثال ، اگر يک پزشک پزشکي هستيد ، يک دستکش نايلوني معمولي متناسب با کار شما نيست. در عوض ، ممکن است مجبور شويد دستکش لاتکس بخريد.

 

ظاهراً ، مواد دستکش يکبار مصرف در ايمني شما در انتقال ويروس کرونا با دستکش بعد ، حين و بعد از استفاده نقش بسزايي دارند. همچنين اطمينان حاصل کنيد که اگر پوست شما حساس است و به خصوص اگر به مواد دستکش حساسيت داريد ، اقدامات احتياطي را انجام مي دهيد.

 

دستکش نيتريل

 

اين نوع دستکش به دليل محافظ ترين و محکم ترين نوع دستکش يکبار مصرف محبوب است. دستکش نيتريل از پليمرهاي لاستيکي مصنوعي ساخته شده است. به طور کلي ، اين دستکش ها براي محافظت بهتر از مقاومت در برابر پارگي و دوام خوبي برخوردار هستند.

 

هنگام جستجوي راهنماهاي نحوه خريد دستکش يکبار مصرف ، اطمينان حاصل کنيد که مي توانيد هر نوع را از يکديگر شناسايي کنيد. معمولاً دستکش نيتريل فاقد لاتکس است ، بنابراين هيچ نوع آلرژي ايجاد نمي کند.

 

دستکش نيتريل براي موارد زير مناسب است:

 

متخصصان پزشکي

افراد مبتلا به آلرژي دستکش لاتکس

مکانيک

آزمايشگاه ها

مقاومت و مقاومت در برابر پاشش شيميايي

تماس با غذا

 

دستکش لاتکس

 

دستکش هاي لاتکس به دليل خاصيت راحتي و دوام بسيار رايج هستند. دستکش لاتکس از لاستيک طبيعي ساخته شده است و قابليت انعطاف پذيري در حرکت دست را دارد. همچنين ، آنها مواد دفع کننده خوبي هستند و محافظت عالي در برابر عفونت ها مي کنند. با اين حال ، قبل از خريد دستکش لاتکس ، بايد اطمينان حاصل کنيد که به مواد حساسيت نداريد.

 

دستکش لاتکس براي موارد زير مناسب است:

 

متخصصان پزشکي،

کساني که مهارت و زرنگي و راحتي مي خواهند

کساني که در سالن و تجارت زيبايي کار مي کنند

سبز از ويژگي هاي زيست تخريب پذير استفاده مي کند

کساني که دستکش هاي حساس به لمس پيشرفته را ترجيح مي دهند ، و

يک دستکش درست نصب شده و غيره

 

دستکش وينيل

دستکش هاي وينيل محافظت مقرون به صرفه اي دارند همچنين  تاثير دستکش در انتقال ويروس کرونا و از پليمرهاي پلاستيکي مصنوعي ساخته مي شوند. اگرچه دستکش هاي وينيل مقاومت بالايي ندارند ، اما به دليل ارزان تر و شل بودن مشهور هستند. همچنين ، آنها براي کارهاي غير خطرناک و کم لمس ترجيح داده مي شوند.

 

سرانجام ، دستکش هاي وينيل مقرون به صرفه ، فاقد لاتکس هستند و به راحتي در دسترس هستند. آيا به دنبال خريد دستکش يکبار مصرف هستيد؟ شما مي توانيد دستکش وينيل را بصورت آنلاين خريداري کنيد و آن را در اينجا در ايالات متحده آمريکا به آستان خود تحويل دهيد

 

دستکش وينيل مناسب براي:

 

آرايشگاه و آرايشگاه

پخت و پز

بودجه هاي کوچکتر

کساني که به دستکش لاتکس حساسيت دارند

کساني که ترجيح مي دهند تناسب اندام آزادتري داشته باشند

کار با مواد غير خطرناک

 

 

 

همچنين ، آنها به راحتي قابل تغيير هستند و بسيار مقرون به صرفه هستند. بنابراين ، ارائه بهداشت بيشتر در اطراف شما.

 

دستکش هاي پلي اتيلن مناسب براي:

 

کار با مواد کم خطر

وظايف آماده سازي غذا

رستوران ها و مشاغلي که نياز به نظافت دارند

 

دستکش نايلوني

به طور کلي ، دستکش هاي نايلوني از پوشش مواد ديگري تشکيل شده اند. آنها تمايل دارند چسبندگي عالي ، مقاوم در برابر سايش و انعطاف پذير داشته باشند. بنابراين ، دستکش هاي نايلوني بسيار مقاوم هستند.

 

همچنين ، دستکش هاي نايلوني سرپناه مواد مضر را فراهم مي کنند. دستکش نايلوني براي موارد زير مناسب است:

 

مشاغل برق

صنعت داروسازي

دانا پلاست...
ما را در سایت دانا پلاست دنبال می کنید

برچسب : قابليت انعطاف پذيري, نویسنده : دانا پلاست danaplast بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 1:37

آيا کودکان بايد ماسک بزنند؟

CDC مي گويد که کودکان بايد از ماسک استفاده کنند تا سرعت گسترش COVID-19 کاهش يابد. در ميان بيماري همه گير COVID-19 ، پزشکان مي گويند چرا ، وقتي بچه ها بايد صورت خود را پوشانده و به آرامي گسترش ويروس کرونا بپردازند ، چرا. نوزادان بايد ...

 

بچه ها بايد چند سال داشته باشند تا ماسک بزنند؟

CDC ماسک را براي کودکان زير 2 سال توصيه نمي کند. در مورد کودکان زير 10 سال چه مي توان گفت؟ به طور کلي ، ما مي خواهيم مطمئن باشيم که هرگونه پوشش صورت که توسط کودک پوشيده مي شود ، خطر خفگي يا خفگي ندارد.

 

آيا والدين بايد از پوشش صورت استفاده کنند؟

بعنوان دستورالعمل هاي رسمي بهداشتي در مورد پوشيدن پوشش صورت در شيفت عمومي ، برخي از والدين از خود مي پرسند که آيا هنگام بيرون رفتن فرزندانشان بايد ماسک بزنند؟ به طور خلاصه پاسخ مثبت است.

 

چه زماني کودک بايد از ماسک صورت استفاده کند؟

مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري ها به کودکان 2 ساله و بالاتر توصيه مي کند هنگام حضور در جمع يا اطراف افرادي که با آنها زندگي نمي کنند ، از ماسک صورت استفاده کنند. شيوه زندگي.

 

چه کسي بايد ماسک بزند

 

هر فرد 2 ساله و بالاتر بايد در محيط هاي عمومي و هنگامي که در اطراف افرادي هستند که در خانه خود زندگي نمي کنند ، از ماسک استفاده کنند.

 

هنگام مراقبت از فردي که مبتلا به COVID-19 است (چه در خانه و چه در مراکز درماني غير بهداشتي) از ماسک استفاده کنيد. اگر مبتلا به COVID-19 هستيد يا فکر مي کنيد ممکن است به COVID-19 مبتلا باشيد ، حتي اگر در خانه خود باشيد ، مجبور هستيد که در کنار ديگران يا حيوانات باشيد ، از ماسک استفاده کنيد.

شيلد کودکان

چه کسي نبايد ماسک بزند

 

  • کودکان کمتر از 2 سال
  • هرکسي که در تنفس مشکل دارد
  • هر کسي که بيهوش ، ناتوان است و يا در غير اين صورت قادر به برداشتن ماسک بدون کمک نيست

استفاده از ماسک ممکن است براي برخي از افراد با مشکلات حسي ، شناختي يا رفتاري دشوار باشد. اگر آنها نمي توانند ماسک را به درستي استفاده کنند يا نمي توانند ماسک را تحمل کنند ، نبايد ماسک بزنند و بايد سازگاري ها و گزينه هاي ديگر را در نظر گرفت.

 

وجه تمايز شيلد ها با محصولات مشابه

 

شيلد هاي مخصوص کودکان توليد شده با طراحي ارگونوميک و مجهز بودن به کش مناسب و وجود طرح هاي جذاب، براي استفاده کودکان تا 12 سال بسيار مناسب مي باشد. شيلد هاي دکتر اسکات، داراي مزايايي است که همين موارد، آن را از ديگر برند ها و شرکت ها متمايز کرده است:

• اورجينال

• داراي قابليت تغيير سايز

• ماندگاري و شفافيت بالا

• توليد شده با مواد درجه اول

• داراي طرح هاي متنوع و باکيفيت

• کاملا قابل شستشو و ضد عفوني مکرر

•قابليت درج لوگو شرکت ها و طرح هاي مختص کودکان

اين نکته قابل ذکر است که تمامي طرح هاي درج شده چاپي مي باشد و هيچکدام برچسب نمي باشند. شيلد هايي که طرح هاي آنها به شکل برچسب مي باشد پس از چندين بار شستشو و ضد عفوني از روي آن رفته و جلوه ي خود را از دست مي دهد.

درواقع پِت نوعي ماده نامرغوب است که براي توليد نسخه هاي تقلبي اين محصول در بازار استفاده مي شود و هيچگونه محافظتي از صورت انجام نميدهد و شکنندگي محصول را بالا ميبرد.

 

معايب شيلد محافظ صورت کودکان

 

مي توان گفت تنها عيب اين محصول ضد خش نبودن آن است اما در مقايسه با محصولات تقلبي موجود در بازار خش کمتري ميگيرد. قيمت بالا نسبت به نسخه هاي تقبلي موجود در بازار نيز به دليل موارد بالا از جمله استفاده از مواد اوليه مرغوب، اورجينال بودن، ضد حساسيت بودن و… اشاره کرد.

 

مزاياي اين شيلد در دوران کرونا

در حال حاضر و حتي قبل از آن، استفاده از شيلد در بيمارستان ها در شرايط بخصوصي لازم بود، زيرا مانع از برخورد ترشحات بدن بيمار به صورت پرستاران مي شد. به هنگام شيوع کرونا، آنفولانزا و ديگر بيماري هاي ويروسي و عفوني استفاده از اين شيلد ها ضروري شد زيرا مي تواند بسيار مفيد باشد و از انتقال بيماري پيشگيري نمايد. به منظور عدم انتقال کرونا و برخي ديگر از بيماري‌ها لمس نکردن صورت توسط دست آلوده بسيار مهم است. وقتي اين شيلد کودک روي صورت قرار مي‌گيرد، ديگر امکان لمس صورت توسط دست وجود نخواهد داشت و در نتيجه از انتقال بيماري ها پيشگيري مي‌شود.

 

علاوه بر نکات ذکر شده شيلد هارا مي توان به تعداد دفعات بيشتري نسبت به ماسک ها استفاده کرد و تحمل آن ها براي ساعات طولاني راحت تر از ماسک ها مي باشد. از ديگر مزاياي تهيه شيلد کودکان صرفه جويي در هزينه است. زيرا امکان استفاده مداوم از آن ها وجود دارد.

دانا پلاست...
ما را در سایت دانا پلاست دنبال می کنید

برچسب : ضد حساسيت بودن , نویسنده : دانا پلاست danaplast بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 1:27

چگونه دستکش يکبار مصرف مرغوب را تشخيص دهيم؟

دستکش هاي يکبار مصرف مرغوب که امروزه توليد و به بازار عرضه مي شوند، از تنوع بسيار بالايي در متريال توليدي، اندازه، بسته بندي، کيفيت و مواردي از اين قبيل، برخوردار خواهند بود. اغلب مصرف کنندگان با در نظر گرفتن مشاغل و موارد استفاده از اين محصولات، اقدام به خريد و بهره برداري از آن ها خواهند نمود. اما راهکارهاي مناسب براي شناخت کيفيت و مرغوبيت دستکش يکبار مصرف چيست؟ علاقمندان براي دريافت پاسخ اين سوال مي توانند به ادامه ي مطلب توجه نمايند.

 

نحوه تشخيص دستکش يکبار مصرف مرغوب

 

توجه به مقاومت محصول

 

عوامل مهم در انتخاب دستکش يکبار مصرف مرغوب

 

يکي ديگر از موارد حائز اهميت در تشخيص مرغوبيت اين محصولات، توجه به مقاومت آن ها در برابر پارگي و همچنين نفوذ ميکروب ها و باکتري ها خواهد بود. در بسياري از موارد با ضد عفوني نمودن اين دستکش ها، مقاومت آن ها کاهش يافته و در برابر نفوذ ميکروب و باکتري عملکرد مناسبي نخواهند داشت. از جمله اين دستکش ها مي توان به دستکش وينيل ،نايلوني و … اشاره نمود. اما برخي از اين دستکش ها قابليت ضد عفوني با مواد ضد عفوني کننده را در بر خواهند داشت. از جمله اين محصولات مي توان به دستکش لاتکس اشاره نمود. مقاومت در برابر پارگي نيز از جمله عواملي مي باشد که بسيار مورد توجه مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. دستکش هايي مانند دستکش لاتکس و دستکش نيتريل داراي مقاومت قابل توجهي در برابر پارگي و سوراخ شدن دارند. لازم به ذکر است که دستکش جراحي نيز با برخورداري از متريال توليدي منحصر بفرد، مقاومت قابل توجهي نسبت به پارگي، سوراخ شدن و همچنين استفاده از مواد ضد عفوني کننده خواهد داشت.

 

سهولت در استفاده

براي خريد دستکش مرغوب، بايد به سهولت استفاده از آن نيز بسيار توجه نمود. محصولات مرغوب و با کيفيت،داراي حالت کشساني فوق العاده مناسبي هستند که امکان استفاده براي کليه اشخاص را فراهم خواهند نمود. در استفاده از برخي محصولات، توليد کننده اقدام به بهره برداري از برخي پودرها نموده است. در بسياري از موارد افراد با استفاده از اين دستکش ها به دليل برخورداري از پودرها، دچار آسيب هاي پوستي شده اند. لذا در استفاده از اين دستکش ها توجه به حساسيت و يا عدم حساسيت دست ها، بسيار قابل توجه خواهد بود.

 

ماندگاري قابل توجه

يکي ديگر از عوامل دستکش مرغوب بودن کالا، مدت زمان استفاده از دستکش يکبار مصرف مي باشد. اغلب زمان استفاده از اين دستکش ها، طبق متريال توليدي آن ها تعيين شده است. براي نمونه ميزان زمان استفاده از دستکش هاي لاتکس 16 ساعت و ميزان زمان استفاده از دستکش هاي وينيل 8 ساعت خواهد بود. البته بنا به فعاليت افراد نيز اين ماندگاري تغيير خواهد نمود. در بسياري از موارد که افراد با مواد شيميايي و آلوده کار مي کنند، بايد در زمان کمتري اقدام به تعويض دستکش هاي خود نمايند.

 

چند بار بايد دستکش هاي يکبار مصرف را عوض کنم؟

کارمندان بايد در حالت ايده آل حداقل دو ساعت دستکش خود را تعويض کنند تا از پنچري هاي احتمالي غيبي جلوگيري کنند. در صورت پاره شدن ، پاره شدن ، آلوده شدن دستکش يا تغيير کار به جاي غذا ، هميشه دستکش را عوض کنيد.

 

برخورداري از استاندارد

سازمان استاندارد با تعيين ميزان استفاده از مواد مناسب براي تهيه ي دستکش يکبار مصرف و همچنين بازرسي و تست اين نوع از دستکش ها، اقدام به تاييد مقاومت و سلامت آن ها خواهد نمود. دريافت اين تاييديه از سازمان استاندارد و همچنين دريافت مجوز از وزارت بهداشت براي توليد کننده و مصرف کننده بسيار حائز اهميت مي باشد.

 

چگونه از دستکش هاي يکبار مصرف مراقبت مي کنيد؟

قبل از استفاده پارگي يا سوراخ شدن را بررسي کنيد. وقتي مواد شيميايي روي آنها ريخت يا پاشيد ، بلافاصله دستکش هاي جديد را جدا کرده و جايگزين آنها کنيد. هرگز دستکش هاي يکبار مصرف را شسته و مجدداً استفاده نکنيد. هميشه قبل از لمس اشيا common متداول مانند دستگيره در ، تلفن يا دکمه هاي آسانسور ، دستکش را برداريد.

 

چه مدت پرستاران از دستکش يکبار مصرف استفاده مي کنند؟

برنامه هاي معاينه پزشکي اکثر دستکش هاي يکبار مصرف توليد شده در سطح جهان را مصرف مي کنند و پرستاران ، بزرگترين کاربر ، معمولاً فقط براي چند دقيقه قبل از دور انداختن و جايگزيني هر بيمار ، يک جفت دستکش مي پوشند. از طرف ديگر ، بسياري از کاربردهاي صنعتي به 2-4 ساعت استفاده مداوم از يک جفت دستکش نياز دارند.

 

بهترين دستکش براي پوست هاي حساس چيست؟

اگر به دستکش هاي Maxiflex علاقه مند هستيد ، مطمئناً دستکش 34-874 Ultimate Nitrile Work اين مارک شما را راضي خواهد کرد. اين يک گزينه عالي است ، حتي براي کساني که پوست حساسي دارند زيرا آلرژي و تحريک پوستي ايجاد نمي کند.

 

 

دوام دستکش نيتريل

دستکش هاي نيتريلي مقاومت زيادي در برابر سوراخ شدن دارند - سه تا پنج برابر بيشتر از لاتکس. بسياري از مشاغل به دوام دستکش نيتريل متکي هستند ، به ويژه هنگامي که قرار گرفتن در معرض عوامل بيماري زاي خون و ساير آلاينده هاي محيطي نگران کننده باشد. ... اين دستکش ها براي سرويس هاي غذايي نيز مورد تاييد FDA هستند.

 

آيا بايد دستکش هاي يکبار مصرف را بشوييد؟

دستکش هاي پزشکي يکبار مصرف را مي توان با آب و صابون 10 بار تميز کرد يا تا زماني که دستکش در غير اين صورت آلوده يا بي اثر شود (به يک يا چند دليل ذکر شده در راهنماي استفاده طولاني در بالا). براي اقدامات صحيح بهداشت دست و صابون ، از راهنماي بهداشت دست پيروي کنيد

 

آيا مي توان دستکش لاتکس را ضد عفوني کرد؟

CDC بيان مي دارد که "دستکش بايد پس از هر بار تميز کردن دور انداخته شود." WHO پيش از دستورالعمل هاي آنها براي ضدعفوني کردن دستکش هاي دست دوم ، مي نويسد که "استفاده مجدد از دستکش توصيه نمي شود." برخي از سناريوهايي که در آنها ممکن است از دستکش هاي لاتکس استفاده مجدد کنيد ، ساخت صنايع دستي و تميز کردن سبک منازل است. در صورت استفاده مجدد استفاده نکنيد

 

استاندارد دستکش محافظ:

انتخاب و استفاده در بسياري از محل هاي کار دانشگاه ، قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي ، عوامل عفوني ، اجسام تيز ، دماي شديد و ساير خطرات مي تواند احتمال آسيب به دست را ايجاد کند. در هر کجا که عملي باشد ، اين خطرات بايد با استفاده از کنترل هاي مهندسي و / يا اداري برطرف يا کاهش يابند

دانا پلاست...
ما را در سایت دانا پلاست دنبال می کنید

برچسب : تحريک پوستي , نویسنده : دانا پلاست danaplast بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 1:20

بررسي ويژگي هاي منحصر بفرد در دستکش يکبار مصرف

 

کيفيت:

اين نوع از دستکش ها با توجه به موارد استفاده با کيفيت‌هاي مختلفي به بازار ارائه شده اند. برخي از آنها از کيفيت بسيار بالا، برخي کيفيت هاي متوسطي را در بر خواهند داشت. بررسي اين دستکش‌ها از نظر کيفيت به طرق زير صورت خواهد پذيرفت. دستکش هاي وينيل، دستکش هاي نيتريل و دستکش هاي لاتکس از جمله دستکش هايي هستند که با توجه به فعاليت مورد نظر، انتخاب و مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

محافظت:

از ديگر ويژگي‌هاي يک دستکش يکبار مصرف مي‌توان به محافظ بودن آن، اشاره نمود. اغلب استفاده از دستکش‌ها به منظور ايجاد محافظت و امنيت براي دستها خواهد بود. اين نوع از دستکش ها نيز با متريال هاي اوليه ي مختلف، محافظت متفاوتي را براي دستان شما به همراه خواهند داشت. عمدتا براي کارهاي سخت تر و دشوارتر بايد از دستکش هاي مقاوم تري استفاده نمود. اما براي کارهاي ظريف و با دقت، مي‌توان از دستکش هاي لاتکس، وينيل ، نيتريل و همچنين دستکش هاي معاينه اي و دستکش هاي يکبار مصرف فريزري استفاده نمود.

 

عمدتا دستکش هايي که از لاستيک طبيعي ( مانند دستکش لاتکس)، مواد مصنوعي (دستکش وينيل و نيتريل) و .. توليد شده اند، محافظت بيشتري نسبت به ديگر دستکش ها در بر خواهند داشت. البته محافظت از دستها با توجه به حساسيت دست ها و ميزان آسيب پذيري آنها صورت مي پذيرد. استفاده از دستکش هاي پودري يا غير پودري، استفاده از دستکش هاي کلري و يا بدون کلر همگي وابسته به ميزان حساسيت افراد، انتخاب خواهند شد.

 

راحتي:

استفاده ي ساده و راحت از دستکش هاي يکبار مصرف نيز يکي از ويژگي هاي ترغيب کننده براي خريد آنها محسوب خواهد شد. موارد استفاده‎‌ي ساده از اين دستکش ها، بسياري از افراد را در فعاليت هاي مختلف وادار به استفاده از آنها خواهد نمود. در تنوع محصولات شاهد توليدات مختلف براي سهولت در استفاده نيز خواهيم بود. براي نمونه در برخي از محصولات، شاهد استفاده از سايزهاي بزرگ در توليد اين دستکش ها هستيم. در نظر گرفتن سايزهاي بزرگ، سهولت استفاده از آنها را براي کليه اقشار مختلف، افزايش خواهد داد.

 

دوام:

از ديگر ويژگي هاي اين محصولات، مي‌توان به دوام فوق العاده و قابل توجه آنها اشاره نمود. اين دستکش ها به نحوي طراحي و توليد شده اند که در موارد خاصي مورد استفاده قرار گرفته و دوام بالايي را در بر خواهند داشت. با در نظر گرفتن اين مزيت، استفاده از اين دستکش ها براي مدت طولاني در برخي از فعاليت ها براي افراد قابل توجه خواهد بود. حساسيت لمسي در کنار دوام بالا از مزيت هاي برجسته در اين محصول به شمار مي روند.

 

قيمت مقرون به صرفه:

از ديگر المان هاي قابل توجه در خريد دستکش هاي يکبار مصرف توجه به قيمت ايده آل و مقرون به صرفه ي اين محصولات خواهد بود. قيمت اين کالاها با در نظر گرفتن متريال بکار برده شده در توليد آنها و همچنين تعداد مناسب در بسته بندي هاي مختلف، تعيين خواهد شد. اين کالاها نسبت به مابقي محصولات موجود در بازارهاي رقابتي، از قيمت مناسب و ايده آلي برخوردار خواهند بود. لازم به ذکر است که دستکش هاي مقاوم تر که از کيفيت و برتري بالاتري برخوردار هستند، به نسبت قيمت بالاتري را نيز در بر خواهند داشت.

 

ويژگي دستکش هاي يکبار مصرف

دستکش يکبار مصرف براي چه مواردي استفاده مي شود؟

دستکش يکبار مصرف لاتکس در صنايع صنعتي و پزشکي يکي از گزينه هاي محبوب است و به طور گسترده اي در کاربردها در پزشکي و دندانپزشکي ، مراقبت از کودکان و مراقبت از سالمندان ، خدمات غذايي و فرآوري مواد غذايي ، سرايداري و بهداشت ، صنايع خودرو و توليد مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

چرا دستکش هاي يکبار مصرف مهم هستند؟

ويژگي دستکش هاي  يکبار مصرف يکي از مهمترين راههاي کنترل عفونتها و در امان ماندن دست از انواع خطرات قرار گرفتن در معرض اقدامات پزشکي ، تميز کردن و خال کوبي است.

 

دستکش طبي براي چه مواردي استفاده مي شود؟

دستکش هاي طبي دستکش هاي يکبار مصرفي هستند که در معاينات و اقدامات پزشکي براي جلوگيري از آلودگي متقابل مراقبان و بيماران استفاده مي شود.

 

مباحث ارائه شده در اين راهنماي خريد

 

1. مشخصات دستکش هاي يکبار مصرف پزشکي

دستکش هاي يکبار مصرف در حرفه پزشکي معمولاً به عنوان دستکش معاينه يا دستکش جراحي دسته بندي مي شوند. کارمندان و مراقبان بهداشتي معمولاً دستکش معاينه مي پوشند تا در صورت تماس مستقيم با بيمار خود را در برابر آلودگي محافظت کنند. دستکش هاي جراحي پيشرفته تري توسط جراحان و پرستاران اتاق عمل استفاده مي شود تا دقت ، حساسيت و اندازه بيشتر را فراهم کند.

 

بسيار مهم است که هم دستکش معاينه و هم دستکش جراحي براي محافظت در برابر بيماري ها و مايعات بدن تخصصي باشند. آنها همچنين بايد در هنگام لمس راحت باشند ، زيرا باعث بي دردسري متخصص و بيمار نمي شوند.

 

 

2. بهترين مواد براي دستکش هاي پزشکي

دستکش هاي معاينه با لاتکس ، وينيل و نيتريل ساخته مي شوند. دستکش لاتکس سالهاست که در مطب هاي پزشکي استاندارد است و مارک ها و سبک هاي مختلف آنها ويژگي هاي مختلفي دارند. به عنوان مثال ، برخي از دستکش هاي لاتکس داراي پودر هستند ، در حالي که برخي ديگر از اين دستکش ها برخوردار نيستند و برخي ديگر ضخيم تر و بلندتر از ديگران هستند.

 

 

3. ايجاد آلرژي در لاتکس

يک باور غلط رايج در مورد آلرژي به لاتکس اين است که اين آلرژي است که شما با آن متولد شده ايد. با اين حال ، متخصصان پزشکي به دليل قرار گرفتن مکرر در معرض دستکش لاتکس ، با گذشت زمان در معرض خطر بسيار بالايي قرار مي گيرند.

 

علائم متداول در اين نوع آلرژي شامل قرمزي و تحريک پوست است. اما در موارد نادر ، مشکلات تنفسي و شوک گزارش شده است. بسياري از مطب هاي پزشکي در حال حرکت به سمت دستکش هاي غير لاتکس هستند تا اين خطر را براي کارکنان بهداشت و درمان کاهش دهند.

 

4. دستکش طبي پودر شده و پودر نشده

متخصصان پزشکي از دستکشهاي مجهز به موتور و بدون پودر در کار خود استفاده مي کنند. دستکش هاي پودري در صنعت رواج پيدا کردند زيرا راحت تر شدن و خاموش شدن آنها باعث روان شدن دست ها مي شود. پودر موجود در دستکش هاي پودر شده معمولاً نشاسته ذرت است که معمولاً باعث تحريک نمي شود.

 

با اين حال ، اگر پودر به بريدگي و زخم هاي پوستي راه پيدا کند ، مي تواند مشکل ساز شود. اين پودر مي تواند از ترميم طبيعي بافت پوست جلوگيري کند ، به همين دليل است که برخي از کارکنان مراقبت هاي بهداشتي هنگام معاينه بيماران خاص ، دستکش هاي بدون پودر را با پوشش داخلي استفاده مي کنند.

 

5. دستکش توصيه شده براي استفاده پزشکي

تصميم در مورد خريد دستکش لاتکس ، وينيل يا نيتريل تا حد زيادي به ميزان محافظت شما بستگي دارد. هر ماده اي در صنعت پزشکي موافقان و مخالفان خود را دارد ، بنابراين توصيه مي کنيم که مقداري از آنها را در کمد لوازم پزشکي خود داشته باشيد. شما فقط هرگز نمي دانيد که بيمار بعدي شما چه کسي خواهد بود و يا در هر روز چه روشي لازم است.

 

ما گزينه هاي بسيار خوبي براي دستکش هاي امتحاني براي هر سه ماده داريم و همچنين دستکش هايي با پودر و بدون آن. همچنين لازم به ذکر است که خريد عمده مي تواند مبلغ قابل توجهي در مطب پزشکي شما صرفه جويي کرده و از آمادگي براي هر کاري اطمينان حاصل کند. با داشتن دستکش مناسب در نزديکي و آماده استفاده ، مراقبت از بيمار با کيفيت بالا هرگز ايمن و راحت نبوده است.

دانا پلاست...
ما را در سایت دانا پلاست دنبال می کنید

برچسب : آلرژي به لاتکس, نویسنده : دانا پلاست danaplast بازدید : 139 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 1:16

دسته بندي مقاومت در دستکش يکبار مصرف

در برخي از فعاليت ها و مشاغل، محافظت از دستها نقش بسزايي در سلامتي افراد خواهد داشت. دستها ميتوانند به عنوان يک عامل مهم در انتقال بسياري از ميکروبها و بيماريها، شناخته شوند. براي تامين سلامتي بدن و دستها، مراقبت از آنها حائز اهميت ميباشد. مراقبت به روشهاي مختلفي امکان پذير خواهد بود. در برخي از مواقع اين مراقبت به صورت شست و شوي مداوم و در برخي از مواقع نيز با استفاده از پوشش مناسب، امکان پذير خواهد بود. استفاده از دستکش هاي يکبار مصرف براي هر شغل و فعاليت به نحوي متفاوت طراحي و برنامه ريزي گشته است. از اين برنامه ريزي و انواع اين دستکش ها مي توان به موارد زير اشاره نمود:

 

  • دستکش لاتکس
  • دستکش نيتريل
  • دستکش وينيل
  • دستکش يکبار مصرف پلاستيکي (فريزري)

مقاومت دستکش يکبار مصرف

بررسي خصوصيات و مقاومت در دستکش نيتريل

يکي از انواع بسيار مقاوم در نمونه هاي دستکش هاي يکبار مصرف ،مقاومت دستکش هاي نيتريل مي باشند. اين نوع از دستکش ها اغلب با توجه به مقاومت آنها براي کادر بهداشتي و درماني پيشنهاد و مورد استفاده قرار خواهند گرفت. جنس PVC اين محصولات، آنها را به يک کالا بي نظير و مقاوم در برابر بسياري از عوامل مبدل نموده است. لازم به ذکر است که اين نوع از دستکش ها از انواع دستکش هاي غير لاتکس شمرده خواهند شد. از خصوصيات اين محصول مي توان به مواردي از جمله

 

  • مقاومت در برابر مواد شيميايي
  • مقاومت بسيار بالا در برابر ويروسها و باکتريها
  • ماندگاري بلند مدت
  • مقاومت در برابر برخي از پارگيها
  • و غيره …

اشاره نمود.

 

اين دستکش ها حساسيت پوست افراد را تا کمترين ميزان کاهش داده است. همچنين انعطاف پذيري در اين نمونه از دستکش ها بسيار قابل توجه خواهد بود. اين محصولات از نرمي، راحتي و چسبندگي ايده آلي برخوردار هستند. از اين جهت گزينه ي مناسبي براي بيشتر فعاليت ها از کادر درماني تا نظافت خواهد بود.

 

آيا مي توانيد دستکش هاي يکبار مصرف را ضد عفوني کنيد؟

مواد شيميايي مانند الکل (ضد عفوني کننده دست) و سفيد کننده مي توانند بر تخلخل دستکش تأثير بگذارند و باعث متخلخل شدن و يا چسبندگي دستکش مي شوند. ... CDC ضد عفوني کردن دستکش هاي پزشکي يکبار مصرف را به عنوان روش استاندارد توصيه نمي کند.

 

 

آيا دستکش نيتريل تخريب مي شود؟

بله ، دستکش هاي نيتريل قابل تجزيه زيست هستند! دستکش هاي يکبار مصرف نيتريل در نهايت از بين مي روند. با اين حال ، شکستن دستکش هاي يکبار مصرف لاتکس مدت زمان بيشتري طول مي کشد.

 

دستکش نيتريل از چه چيزي محافظت مي کند؟

دستکش نيتريل در برابر بيشتر مواد شيميايي و عوامل عفوني محافظت مي کند. دستکش لاستيکي از مواد خورنده ملايم محافظت مي کند. دستکش هاي نئوپرن از اکثر حلال ها ، روغن ها و مواد خورنده ملايم محافظت مي کنند.

 

ضدعفوني کننده دست مبتني بر الکل (ABHS)

هنگامي که دستکش ها به طور واضح آلوده نيستند ، ABHS روش ارجح براي پاکسازي دست هاي دستکش در محيط هاي بهداشتي است.

 

کدام دستکش نيتريل يا وينيل بهتر است؟

نيتريل يک ترکيب لاستيکي مصنوعي است که معمولاً به عنوان مقاومت دستکش يکبار مصرف استفاده مي شود. ... مقاومت در برابر سوراخ شدن نيتريل بيش از هر ماده دستکش ديگري است. مقاومت شيميايي نيتريل نسبت به دستکش هاي لاتکس يا وينيل نيز بهتر است.

 

آيا مي توانيد از ضد عفوني کننده دست با دستکش استفاده کنيد؟

از دستکشهاي طراحي شده براي کار استفاده کنيد. هميشه قبل از استفاده از دستکش ، دست ها را بشوييد ، خشک و تميز کنيد. ضدعفوني کننده ها مي توانند سوراخ سوراخ ايجاد کنند. به محض اينکه دستکش روي دست شما است از مواد ضدعفوني کننده استفاده نکنيد ، مگر اينکه دستکش براي ضدعفوني شدن طراحي شده باشد.

 

بررسي خصوصيات و مقاومت دستکش يکبار مصرف پلاستيکي

از ديگر انواع دستکش هاي يکبار مصرف مي توان به دستکش هاي پلاستيکي اشاره نمود. همانطور که از نام اين دستکش ها بر مي آيد، آنها از پلاستيک تهيه و توليد شده اند. اين نوع از دستکش ها نسبت به موارد ذکر شده نظير لاتکس و وينيل از مقاومت کمتري برخوردار خواهند بود. همچنين ماندگاري آنها در برابر نمونه هاي ذکر شده  کمتر و همچنين آسيب پذير تر بوده اند. اما يکي از عوامل قابل توجه در اين محصولات، توجه به قيمت مناسب و مقرون به صرفه ي آنها در کنار موارد استفاده ي گسترده از آنها خواهد بود. اين دستکش ها قابل استفاده در بسياري از موارد و مشاغل مي باشند. از جمله موارد استفاده از اين محصولات مي توان به بسته بندي، کادر نظافت، آشپزي، آرايشگري، کادر درماني و … اشاره نمود. اين نوع از محصولات از عمر نسبتا پاييني برخوردار هستند. اما قيمت مناسب، اين محصولات را به يک محصول پرطرفدار مبدل نموده است.

 

چرا دستکش يکبار مصرف اينقدر گران است؟

تقاضاي جهاني دستکش يکبار مصرف با همه گيري COVID-19 که باعث کمبود و افزايش قيمت شد ، سر به فلک کشيد. و افزايش فعلي ويروس کرونا ، تقاضاي دستکش را در سطح بسيار بالايي نگه مي دارد. ... کمبود و قيمت بالا در بازار دستکش تا سال 202 با ما همراه خواهد بود

 

چه کسي به دستکش لاتکس نياز دارد؟

دستکش لاتکس از لاتکس لاستيکي طبيعي ساخته مي شود و شناخته شده است که برخي حساسيت ها را ايجاد مي کند ، بنابراين دستکش بدون لاتکس براي کساني که حساسيت يا حساسيت به لاتکس دارند توصيه مي شود. آنها در برابر پارگي يا سوراخ شدن مقاومت مي کنند و به صورت مناسب براي جلوگيري از جدا شدن دستکش هنگام استفاده از آن مناسب هستند.

 

چرا پزشکان از دستکش لاتکس استفاده مي کنند؟

دستکش هاي لاتکس در امکانات پزشکي از اهميت فوق العاده اي برخوردار هستند زيرا از کارمندان نيز محافظت مي کنند! خون ، بلغم ، عرق و ساير مايعات بدن بيماران آلوده ، مراقبت کنندگان را از طريق دستکش لاتکس آلوده نمي کند.

دانا پلاست...
ما را در سایت دانا پلاست دنبال می کنید

برچسب : ماندگاري بلند مدت, نویسنده : دانا پلاست danaplast بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 1:09

شيلد محافظ صورت

اين روزها همگي درگير مشکلات ناشي از ويروس کرونا و اخبار پيرامون آن هستيم. به طور قطع به يقين بهترين راه مبارزه با اين ويروس، ماندن در خانه و قطع زنجيره انتقال است. حال اگر مجبور به خروج از خانه بشويم شرايط چگونه است؟شيلد چيست؟ چگونه مي توان احتمال آلوده شدن به اين ويروس خطرناک را به حداقل رساند؟ استفاده از چه لوازمي ما را در انجام هر چه بهتر اين امر کمک مي کند؟امروزه استفاده از ماسک و همراه داشتن ژل ضد عفوني کننده در حال حاضر در سطح جامعه جا افتاده است. اما با گذشت زمان و انجام تحقيقات هر چه بيشتر درباره اين بيماري و ويروس، دانشمندان دريافتند که اين ويروس از راه هاي ديگري نيز وارد بدن مي شود که يکي از اين راه ها چشم مي باشد.

 

ما مي دانيم که ماسک صورت پارچه اي پنبه اي دو لايه معمولي بهترين انتخاب براي جلوگيري از شيوع COVID-19 است. اما برخي از کودکان ممکن است براي حفظ سر جاي خود مشکل داشته باشند. محافظ صورت مي تواند يک لايه محافظتي اضافه شده باشد ، اما به تنهايي گزينه مناسبي براي ماسک صورت نيست. قرار است اين لباس ها در محيط هاي پزشکي پوشيده شوند و از صورت و چشم پزشکان و پرستاران در برابر تماس با مايعات بدن محافظت کنند.

شيلد محافظ صورت

دکتر مونيکا گاندي ، رئيس بخش همکار بخش اچ آي وي ، بيماري هاي عفوني و پزشکي جهاني در بيمارستان عمومي UCSF / سانفرانسيسکو مي گويد: «[محافظ هاي صورت] به هيچ وجه جايگزين ماسک ها نمي شوند. "از آنجا که آنها دهانه هاي جانبي دارند ، شما مي توانيد ديگران را در معرض نفس کشيدن قرار دهيد. شواهد بسيار کمي وجود دارد که آنها را در انتقال کمک مي کند. مکانهاي اصلي خروج ويروسهاي تنفسي از بدن بيني و دهان و مکانهايي است که مي خواهيد آنها را بپوشانيد. 

 

آيا ماسک صورت شفافي وجود دارد؟

مشابه ماسک هاي پنبه اي ، ماسک هاي شفاف سدي ايجاد مي کنند که مي تواند به جلوگيري از شيوع ويروس کرونا کمک کند. طبق گفته کارشناسان پزشکي Shop TODAY که مصاحبه کرده است ، پلاستيک استفاده شده براي ايجاد پنجره شفاف در اين ماسک ها يک ماده کاملاً جامد است.

 

مزاياي شيلد هاي مخصوص کودکان

پس از همه گيري ويروس کرونا و وارد شدن اين ويروس به سراسر دنيا، خيلي از اماکن عمومي از جمله مدارس تعطيل شدند. با گذشت زمان و ادامه دار شدن خانه نشيني مردم، کودکان آسيب هاي جدي تري نسبت به ديگر افراد جامعه ديدند. کم شدن ارتباط فيزيکي و بازي هاي کودکان با همسالان خود، اين موضوع منجر به ايجاد آسيب هاي جدي در کودکان نسبت به ديگر افراد جامعه شد.

 

اما با رعايت پروتکل هاي هاي بهداشتي و بهره مندي از برخي اقلام مانند ماسک، شيلد کودکان و… مي توان اين ارتباط را در چارچوبي مشخص به حالت اول برگرداند. 

دانا پلاست...
ما را در سایت دانا پلاست دنبال می کنید

برچسب : يک لايه محافظتي اضافه شده , نویسنده : دانا پلاست danaplast بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 0:59

کاربرد هاي دستکش يکبار مصرف چيست؟

با توجه به گسترش علم و دانش افراد، امروزه روش‌هاي بسيار زيادي براي مقابله با انواع ويروس‌ها و باکتري‌ها وجود دارد که با روش‌هاي مناسب پيشگيري و درمان، مي‌توان براي از بين بردن آنها اقدام نمود. طبق پژوهش‌هاي صورت گرفته توسط افراد برجسته در بسياري از دانشگاه‌ها، قريب به اتفاق بسياري از ويروس‌ها و باکتري‌ها توسط دست به افراد منتقل و جابجا خواهد شد.

 

امروزه مي دانيم قطعا يکي از راه هاي انتقال ميکروب و بسياري از ويروس‌ها به بدن، دست هاي آلوده خواهد بود. راهکارهاي بسيار زيادي براي پاکسازي دست ها وجود خواهد داشت. استفاده از انواع ضدعفوني کننده‌ها، استفاده از انواع مايعات شست‌وشو براي پاکسازي و از بين بردن ويروس‌ها و همچنين استفاده از انواع دستکش‌ها در جلوگيري از ورود ميکروب ها و ويروس‌ها توسط دست‌ها به درون بدن بسيار قابل توجه خواهد بود. اما در بيشتر مواقع به سبب استفاده‌ي بسيار زياد از مواد شوينده و همچنين مواد ضد عفوني کننده، پوست دست‌ها دچار آسيب خواهند شد. يکي از راهکارهاي ايده‌آل و قابل توجه، استفاده از دستکش‌هاي يکبار مصرف مي‌باشد. اين دستکش‌ها در کنار محافظت از پوست دست‌ها، سلامت بدن را نيز به همراه خواهند داشت

 

 

دستکش يکبار مصرف براي چه مواردي استفاده مي شود؟

دستکش هاي ايمني يکبار مصرف از جمله محصولات ايمني است که بيشتر در صنعت بهداشت استفاده مي شود. اين دستکش ها براي جلوگيري از آلودگي متقابل بيماران و کارکنان پزشکي استفاده مي شوند. هنگام دست زدن به موارد حساس مختلف در محيط پزشکي ، از آنها براي محافظت از دست عمومي نيز استفاده مي شود.

 

مزيت دستکش نيتريل چيست؟

آنها مانع محافظت قوي تري را ايجاد مي کنند و مقاومت شيميايي بيشتري دارند. لاستيک نيتريل نسبت به لاستيک طبيعي در برابر مواد شيميايي ، روغنها و اسيدها مقاومت بيشتري دارد و از مقاومت بالاتري برخوردار است.

 

صنايع غذايي

از ديگر موارد مصرف دستکش‌هاي يکبار مصرف ،مي‌توان به صنايع غذايي اشاره نمود. در قسمت‌هاي مختلف صنايع غذايي استفاده از اين دستکش‌ها بسيار قابل توجه بوده است. قسمت‌هايي از قبيل:

 

بسته‌بندي

خرد کردن

پاک کردن

شست‌وشو

سرخ کردن

جابجايي و حمل و نقل

و …

نيازمند استفاده از دستکش خواهد بود. در صنايع غذايي نيز امکان انتقال برخي از بيماري‌ها بسيار زياد خواهد بود. اغلب برندهاي توليد کننده براي دستيابي به استانداردهاي ويژه، بايد اقدام به رعايت برخي از پروتکل‌هاي بهداشتي نمايند. يکي از قوانين بهداشتي در برندهاي توليدي صنايع غذايي، استفاده ي کارگران از دستکش خواهد بود. همچنين برندهاي توليد کننده‌ي مواد غذايي، واحدهاي بررسي و کنترل کيفيتي را در بر دارند که، آنها نيز وظيفه‌ي استفاده از دستکش را بر عهده خواهند داشت. همچنين در بسياري از رستوران‌ها، تالارها و هتل ها نيز شاهد استفاده ي کليه خدمه از انواع دستکش ها خواهيم بود.

 

صنايع زيبايي و آرايشگري

از ديگر کاربردهاي مختلف دستکش هاي يکبار مصرف مي‌توان به صنايع زيبايي و آرايشگري اشاره نمود. در اين صنعت افرادي که اقدام به استفاده از انواع محصولات آرايشي مي‌نمايند، به سرعت دچار گرفتاري بيماري‌هاي پوستي در دستان خود خواهند شد. براي جلوگيري از بروز اين اتفاقات ناخوشايند، استفاده از اين نوع دستکش‌ها بسيار هوشمندانه و قابل توجه بوده است. اغلب براي رنگ کردن موها، آرايش و پيرايش و … از مواد مختلف آرايشي استفاده مي‌کنند که در بلند مدت اتفاقات ناخوشايندي را براي پوست دستان شما به همراه خواهند داشت. استفاده از انواع اين دستکش‌ها موجب مي‌شود که افراد به راحتي و بدون دغدغه به فعاليت‌هاي خود مشغول شوند. رنگ موها اغلب داراي برخي از مواد تشکيل دهنده هستند که علاوه بر رنگ دهي به دستان آرايشگر، سبب مشکلات پوستي نيز خواهد شد. همچنين براي کراتين کردن موها و يا سشوار کردن موها استفاده از دستکش جهت جلوگيري از سوختگي پوست دست افراد، بسيار هوشمندانه خواهد بود.

 

خانه داري و پرستاري

از ديگر کاربردهاي قابل توجه براي دستکش‌هاي يکبار مصرف، مي توان به موارد استفاده در خانه داري و پرستاري از کودکان و … اشاره نمود. اغلب در بسياري از تميزکاري‌هاي خانگي افراد نيازمند شست‌وشوي مداوم دستها خواهند بود. همين شست‌وشوي مداوم موجب از بين رفتن چربي روي دستها و خشکي و در نهايت برخي از بيماري هاي پوستي خواهد شد. براي جلوگيري از اين موضوع استفاده از دستکش‌ها بسيار قابل توجه بوده است. اين دستکش‌ها به دليل يکبار مصرف بودن، از وقوع هرگونه بيماري، پيشگيري نموده و نقش چشمگيري در حفظ سلامت افراد را در بر خواهند داشت. شست‌وشوي شيشه‌ها،شست‌وشوي لباس‌ها، تميز کردن و نظافت سرويس بهداشتي در منازل، خاکروبي، پاکسازي ظروف و دسته‌بندي و … از جمله فعاليت‌هايي هستند که استفاده از دستکش براي آنها بسيار مهم خواهد بود.

پرستاري از کودکان نيز يکي از وظايف بسيار حساس و قابل توجه بوده است که بايد نهايت دقت را در تميزي و نظافت به کار بست. پوست بدن کودکان و نوزادان بسيار حساس بوده و به راحتي بيماري‌ها را به سمت خود جلب خواهند نمود. براي اينکه بتوانيد از بروز بيماري‌ها در بدن کودک، پيشگيري نماييد، دقت به نظافت بسيار مهم بوده است. اولين و مهمترين گام در پرستاري کودکان، برخورداري از سلامت کامل و تکيه بر اصل تميزي و نظافت مي‌باشد. برخورداري از دستهاي تميز در هنگام تعويض پوشک، تعويض لباس و تغذيه کودک، مهم و ضروري بوده است. از اين جهت بهتر است براي پرستاران کودک، اقدام به تهيه دستکش پلاستيکي نمود.

 

 

بيمارستان ها از چه دستكشي استفاده مي كنند؟

به دليل افزايش ميزان حساسيت به لاتکس در بين متخصصان بهداشت و در کل مردم ، دستکش هاي ساخته شده از مواد غير لاتکس مانند پلي وينيل کلرايد ، لاستيک نيتريل يا نئوپرن به طور گسترده اي مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

چرا از دستکش در بيمارستان ها استفاده مي شود؟

دستکش به تميز نگه داشتن دست کمک مي کند و احتمال ابتلا به ميکروب هايي که باعث بيماري شما مي شوند را کاهش مي دهد. هر زمان که خون ، مايعات بدن ، بافت هاي بدن ، غشاهاي مخاطي يا پوست شکسته را لمس مي کنيد دستکش بپوشيد.

 

آيا بيمارستان ها از دستکش وينيل استفاده مي کنند؟

دستکش هاي پلي وينيل کلرايد (پي وي سي) که بيشتر به عنوان دستکش معاينه وينيل شناخته مي شوند ، گاهي اوقات توسط بيمارستان ها به عنوان گزينه کم هزينه تري براي دستکش معاينه تهيه مي شوند. ... بنابراين ، به دليل خطر احتمالي که ممکن است براي بيماران و کارکنان مراقبت هاي بهداشتي ايجاد کند ، نبايد از دستکش وينيل استفاده شود.

 

چه صنايعي از دستکش يکبار مصرف استفاده مي کنند؟

اين دستکش ها عمدتا در صنايع غذايي ، بهداشتي ، درماني و همچنين صنايع شيميايي استفاده مي شوند. علاوه بر اين ، انواع مختلفي ازدستکش هاي يکبار مصرف توليد شده است که شامل نيتريل ، لاستيک طبيعي ، نئوپرن و وينيل است.

 

دستکش هاي آبي براي چه مواردي استفاده مي شوند؟

با دستکش هاي نيتريل ، کدگذاري رنگ ممکن است چيزي شبيه به اين باشد: دستکش هاي بنفش براي استفاده در شيمي درماني ، دستکش هاي سياه يا آبي براي معاينات پزشکي يا ساير روش ها مناسب هستند.

دانا پلاست...
ما را در سایت دانا پلاست دنبال می کنید

برچسب : دستکش هاي بنفش, نویسنده : دانا پلاست danaplast بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 0:51

پوشش روي ميز چيست؟

در صنعت رستوران ، اصطلاح "پوشش" به يک ناهارخوري گفته مي شود که غذا مي خورد يا يک وعده غذايي که سرو مي شود. يک پوشش با يک ميز متفاوت است به اين دليل که فقط يکي از وعده هاي غذايي را که در آن ميز سرو مي شود نشان مي دهد. اين از لحاظ تفاوت با يک غذا متفاوت است که شامل موارد اضافي که يک غذاخوري سفارش مي دهد ، مانند نوشيدني ها ، پيش غذا و دسرها.

پارچه هاي يکبار مصرف ميز يکرنگ ، يک روش عالي براي مهماني خود را رنگارنگ و آسان مي کند! انتخاب بسيار متنوع و با قيمت باورنکردني پايين ، انتخاب رول ضيافت ، روکش هاي ميز گرد و گزينه هاي سفره چاپي باعث مي شود که تنظيمات رويداد شما نسيم باشد!

 

راهنماي خريد سفره يکبار مصرف

 

سفره هاي پلي استر چيست؟

روميزي هاي پلي استر قابل شستشو در ماشين ، مقاوم در برابر لک و چروک و با نخ سنگين هستند. آنها در اشکال گرد ، مربع و مستطيل موجود هستند و در اکثر جداول با اندازه استاندارد متناسب هستند.

 

سفره هاي کاغذي بهتر مناسب هستند؟

در واقع ، روکش هاي ميز کاغذي براي هر موقعيتي که سفره کاغذي يکبار مصرف مناسب تر باشد ، عالي هستند. سفره يکبار مصرف ما از بهترين مواد موجود در دسترس ما ساخته شده است. ما مشتريان خود را مي شناسيم و درک مي کنيم ، آنها مواد عالي و با کيفيت را براي خانه و باغ خود مي خواهند و اين همان چيزي است که ما مي دهيم ..

نحوه جلوگيري از دميدن سفره سفره خود:

محکم آن را با گيره هاي سفره محکم کنيد. ...

از وزنه هاي سنگين سفره استفاده کنيد. ...

سنگهاي سنگين را در گوشه هاي ميز قرار دهيد. ...

از نوار چسب استفاده کنيد. ...

از يک نوار لاستيکي استفاده کنيد و گوشه ها را ببنديد.

 

رول هاي پلاستيکي روميزي چيست؟

آنها در اشکال گرد ، مربع و مستطيل موجود هستند و در اکثر جداول با اندازه استاندارد قرار دارند. تقريباً در دو دو رنگ ، از سفيد تا صورتي داغ ، و انواع مختلفي از روکش ها از جمله مات ، فلزي و سنگ فرش ، رنگ سفره هاي پارچه اي مطابقت دارند و بسياري از موضوعات ظروف ما را الگوي خود قرار مي دهند.

 

خريد هوشمندانه ي سفره يکبار مصرف

با در نظر گرفتن تغيير سبک زندگي افراد و تمايل افراد به سمت محصولات مقرون به صرفه، راحت در استفاده، تنوع گسترده و … امروزه شاهد ميزان استفاده ي بسيار زيادي از اين محصولات خواهيم بود. تمايل افراد به سمت محصولاتي که زحمت کمتري را در بردارند، بسيار قابل توجه خواهد بود. سفره هاي يکبار مصرف در انواع بسيار زيادي به بازار عرضه شده اند که مصرف کنندگان با توجه به اين تنوع در محصولات، اقدام به استفاده از آن ها خواهند نمود. اولين و مهمترين عامل در خريد اين محصولات توجه به متريال توليدي و کيفيت اين سفره ها خواهد بود. در ادامه به توضيحات جامعي در اين زمينه خواهيم پرداخت:

 

خريد با توجه به ابعاد

از ديگر موارد بسيار مهم در خريد سفره يکبار مصرف، توجه به ابعاد مورد نظر آن ها خواهد بود. اغلب توليد کنندگان، ابعاد مختلفي از انواع اين سفره ها را توليد و به بازار (جهت مصارف مختلف) عرضه نموده اند. در نظر گرفتن ابعاد با توجه به برخي از عوامل صورت مي پذيرد. براي نمونه عرض بسياري از اين سفره ها بيش از 100 سانتي متر خواهد بود. اما اين محصولات اغلب در متراژهاي متفاوتي براي نيازهاي گوناگون افراد تهيه و توليد شده اند. بسته بندي هاي معتبر بيانگر متراژ محصول و همچنين عرض محصول خواهند بود. لذا خريداران ميتوانند با کسب اطلاع از بسته بندي محصول، براي يک خريد هوشمندانه اقدام نمايند. در ضمن بر روي اين بسته بندي ها وزن محصول نيز درج شده است.

 

خريد با در نظر گرفتن زيبايي ظاهري

يکي ديگر از عوامل تعيين کننده ي يک خريد بي نظير، توجه به ظاهر محصول خواهد بود. برند هاي توليد کننده با الهام گرفتن از طبيعت، اقدامات شايسته اي را در اين زمينه انجام داده اند. توليد محصولات با تنوع و جذابيت ظاهري فوق العاده، در رنگ بندي هاي منحصر بفرد نظر بسياري از افراد را در اقشار مختلف، به سمت خود جلب نموده است. با خريد اين محصولات افراد مي توانند با کمترين هزينه از تنوع فوق العاده و جذابي برخوردار شوند. اغلب طرح اصلي سفره يکبار مصرف براي سهولت خريد افراد، بر روي بسته بندي آنها درج شده است. خريداران مي توانند به راحتي و با توجه به بسته بندي، طرح مورد نظر خود را در رنگ هاي متنوع مشاهده و سپس اقدام به خريد آن ها نمايند. اين نمونه ها در انواع چاپي، طلاکوب و … در اختيار مصرف کنندگان قرار مي گيرند.

 

 

دانا پلاست...
ما را در سایت دانا پلاست دنبال می کنید

برچسب : محصولات مقرون به صرفه, نویسنده : دانا پلاست danaplast بازدید : 148 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 0:31